tirsdag 11. januar 2011

Litt om meg

Tenkte jeg skulle gi litt mer info om meg selv i dag.
Det er jo ikke mange ukene siden jeg startet bloggen, og jeg har ikke skrevet stort om meg selv, so here it goes.

Jeg er utdannet økonom, og jobber til daglig med papirer og tall, og har ikke bruk for det minste snev av kreativitet karrieremessig sett. Men så har man heldigvis noe som heter fritid og hobbier ved siden av. Og det er her jeg koser meg ☺

Fotointeressen startet mens datteren min var liten, så hun har faktisk "skylda" for at den lidenskapen våknet. En fotogen og tålmodig liten modell med store øyne var en god start, og snart skaffet jeg meg et digitalt speilreflekskamera. Jeg har tilegnet meg det jeg har av kunnskap vedr. foto og bildebehandling ved å tråle nettet, lese bøker og MYE prøving og feiling. Noen år drev jeg også min egen Photoshop tips og triks side med et aktivt forum hvor folk fra hele verden møttes og hjalp hverandre. Veldig lærerikt, og ikke minst sinnsykt morro!

I 2004 kom jeg i kontakt med Scanpix Creative, og var så heldig å bli den første amatørfotografen i stallen deres. Gjett hvem som var stolt! De påfølgende årene ble det tatt MYE bilder, og favorittmotivet ble tette nærbilder (hovedsaklig svart/hvitt) hvor øynene står i fokus.

(Teksten fortsetter under bildet).

Interessen for interiør våknet vel ordentlig for en 3 års tid siden.
Å ha en venninne som driver verdens herligste interiørforretning (og klesbutikk) er egentlig en ganske risikofylt affære. I hvert fall blir det fort mange ting som blir med hjem! Stilen her hjemme forandret seg gradvis fra å se ut som en skeidar katalog til å få et litt mer personlig preg.

De siste par årene har det av forskjellige grunner dessverre blitt veldig lite fotografering, men jeg håper starten på denne bloggen også vil føre til en ny "fotovår". Vi får se ☺

Det er på tide å krype i seng, men før jeg hopper under dyna må jeg slå et slag for favoritt-butikken som uten tvil er opphavet til at jeg har blitt en liten "interiørskrulle". (Man er jo mildt sagt litt skrullete når man blir hoppende glad hver gang man kommer over en shabby fruktkasse eller en gammel rusten lampe...hihihi). Butikken med alle godsakene er Monica's Interiør på Sofiemyr (Oppegård).

Natti natt ♥

4 kommentarer:

Hasigamas mamma sa...

Guuuud, for noen bilder!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Elsker elsker elsker! Fint du har funnet frem kamera igjen.....
Ha ei herlig helg og kos deg på jentekveld!
Klem
Lise

At home with Nina sa...

Å så koselig at du likte collagen!!

Vi hadde en kjempekoselig kveld på fredag! Bare "litt" tungt å stå opp for å gå på jobb i går... hehehe

Ha en fortsatt fin søndagskveld :)

Klem Nina

Unknown sa...

Nydelige bilder Nina!

At home with Nina sa...

Tuuuusen takk Wenche!
Vi savnet deg på fredag :)
Klemmm

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...