tirsdag 25. januar 2011

Presentation is everything

Hei godtfolk ☺

I kveld har jeg sittet og lekt meg med flere bilderedigeringsprogrammer.
Det er jo en kjensgjerning at øvelse gjør mester, og det gjelder også i høyeste grad redigering av bilder. Enkelte dager klaffer liksom alt man gjør. mens man andre dager kan sitte i timesvis uten at man får til noen ting. Så jeg øver - og har det kjempemorsomt underveis ☺

Jeg har lenge hatt STYLIZIMO som en av mine favorittblogger. Den drives av en dame med det klingende navnet Nina *knis*, og noe av det som gjør henne til en av mine favoritter er bl.a. at hun i tillegg til å ta veldig fine bilder har en egen egenskap til å presentere de så bra. I dag tok jeg kontakt med denne søte damen, og hun var mer enn villig til å tipse meg om hvilke programmer hun bruker. Tusen takk Nina!

Min filosofi er at man skal dele på den kunnskapen man har, og ikke sitte med den alene, så hermed bringer jeg videre det jeg har funnet ut ☺


I tillegg til å bruke Photoshop, som er mitt hovedverktøy også, kunne hun tipse meg om et GRATIS program som heter Picnik. Dette er et glimrende program for de som ikke har tid til å sette seg inn i Photoshop (som er et "heavy" program - jo mer man lærer - jo mindre finner man egentlig ut at man vet).
I tillegg finnes det et annet gratis program som heter Photoscape som også er veldig bra. Programmet har mange redigeringsmuligheter når det gjelder forskjellige rammeeffekter, bildejustering, animering, konvertering til svart/hvit etc. Har sittet med programmet i et par timer i kveld, og har enda ikke rukket innom alle kategoriene.

For de av dere som er glade i teksteffekter er DaFont en side fullstappet med GRATIS fonter.


Dette bildet er vel nesten litt "manipulert til døde", men nå orket jeg ikke å begynne på nytt. Ble vel kanskje ikke så galt med tanke på at vi er inne i en periode hvor gamle slitte ting med patina og factory vintage er i vinden som aldri før ☺

Klem Nina ♥



2 kommentarer:

STYLIZIMO sa...

Tusen takk for fine ord kjære deg! Hyggelig at du setter pris på det, og ikke minst deler det med dine lesere :)
Jeg tok forresten turen til Monicas Interiør i går. Ble fristet etter etter å ha lest bloggen din i går, og så at mye var kjøpt hos henne. Virkelig mye fint i denne butikken ja. Må tilbake med mer penger neste gang, men denne gangen ble det en stor X(bokstaven). :)

Kult bilde du viser i dag. Gøy å leke seg litt.
klem Nina

At home with Nina sa...

Hei Nina!

Så morsomt at du tok den en tur innom Monica! Neste gang du er i nabolaget må du gjerne si fra så tar vi en kaffe eller noe. Bor rett i nabolaget. (I tillegg til at jeg jobber der annen hver lørdag).

Og du fortjener all skryt du kan få. Flink er du!

Ha en fortsatt fin kveld!

Klem Nina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...